یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 27 Apr 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
خبر ویژه سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۲۰:۰۱:۲۴

بررسی ظرفیت قانونی سرمایه‌گذاری بند ق بودجه 93
غربالگری پروژه‌های سرمایه‌ای نفت و گاز برای تخصیص بودجه
ایران دریلینگ: مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران از بازنگری و بررسی امکان سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای و نگهداشت توان تولید در میدان‌های نفتی و گازی کشور خبر داد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران به نقل از معاونت بررسی امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌های مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی، هم‌اکنون اقدام‌های انجام شده در خصوص بند (ق) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کشور به منظور استفاده از ظرفیت‌های قانونی مربوط به سرمایه‌گذاری در طرح‌وهای و پروژه‌های توسعه‌ای و نگهداشت توان تولید، مورد بازنگری قرار گرفته است. براساس این گزارش، از مجموع ١٠٠ میلیارد دلار مجوز بند (ق) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کشور به منظور سرمایه‌گذاری در توسعه صنایع نفت و گاز و بهینه‌سازی مصرف سوخت، مجوز شورای اقتصاد برای طرح‌ها و پروژه‌ها به میزان حدود ۵٦ میلیارد دلار اخذ شده است. گزارش تصویب‌خواهی توجیه فنی و اقتصادی طرح‌ها و پروژه‌ها به میزان حدود ١۸ میلیارد دلار به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال شده است.

گزارش تصویب‌خواهی شورای اقتصاد نیز به میزان افزون بر ۴ میلیارد دلار از طرح‌ها و پروژه‌ها تهیه شده است. براین اساس هم‌اکنون کمی بیش از ۲۲ میلیارد دلار از سقف مجوز سرمایه‌گذاری در چارچوب بند (ق) باقیمانده است. هم‌اکنون نیز غربالگری طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌ای در بخش توسعه و نگهداشت توان تولید میدان‌های نفتی و گازی در شرکت‌های تابعه به منظور استفاده از باقیمانده ظرفیت قانونی سرمایه‌گذاری در چارچوب بند (ق) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کشور در دست انجام است. از میان پروژه‌ها، پروژه‌های مربوط به تعمیرات چاه‌ها و حفاری چاه‌های جدید و توسعه‌ای، جمع‌آوری گازهای همراه نفت و تزریق گاز و آب به میادین نفتی، احداث کارخانجات نمکزدایی و واحدهای بهره‌برداری، بهسازی و بازسازی خطوط لوله خشکی و دریایی نفت و گاز، سامانه‌های تقویت فشار گاز و چندراهه‌ها و تفکیک‌گرهای ۲ و ۳ فازی و سازه‌ها و سکوهای سرچاهی دریایی از اولویت ویژه‌ای برخوردار هستند.


  کد خبر : 512
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :